Bent u benieuwd welke leerkracht bij welke groep hoort op montessorischool Het Element. Dat komt goed uit, want de leerkrachten uit ons team stellen zich graag even voor!
Hallo, Ik ben Fiona van Essen, Samen met mijn man zijn wij de trotse ouders van twee kinderen. Op Montessorischool Het Element ben ik werkzaam als onderwijsassistent. Ik doe dit werk met veel plezier. Het geeft mij ontzettend veel voldoening om kinderen te zien groeien in hun ontwikkeling. Ieder kind is uniek! Ik vond het geweldig op de basisschool, je kon er veel leren! Tekenen en knutselen vond ik altijd het leukste om te doen. Van ‘proberen’ kun je ‘leren’, zo was ik als kind al.
Mijn naam is Jannet Ensing. Ik woon in Assen samen met mijn man en twee puberkinderen en werk al 22 jaar in het onderwijs. Ik ben begonnen als juf, toen werd ik adjunct-directeur en vervolgens directeur. Mijn vrije tijd vul ik graag met sporten, zowel het beoefenen ervan als ernaar kijken, lezen, eropuit gaan, wandelen in de rust van de natuur en ik speel graag toneel. Ik sta nieuwsgierig, ondernemend en met een positieve kijk in de wereld.
Toen ik vlak na mijn afstuderen in 2000 in mocht vallen op een Montessorischool, wist ik meteen dat deze vorm van onderwijs me op het lijf geschreven was. Ik heb mijn Montessoribevoegdheid gehaald en heb sindsdien alleen nog maar op Montessorischolen gewerkt. Ik vind het nog altijd fantastisch werk om kinderen te helpen ontwikkelen en groeien. Daarnaast vind ik het ook belangrijk om zelf te blijven groeien en heb daarom de laatste jaren een opleiding tot hoogbegaafdheidsspecialist en de premaster Orthopedagogiek gevolgd. In mijn vrije tijd vind ik het leuk om muziek te maken en luisteren, wandelingen met onze golden retriever te maken en om andere landen te ontdekken.
Ik ben Marijke, Samen met mijn drie kinderen, hond en kat woon ik in Dedemsvaart. Een aantal jaar ben ik weer werkzaam in het onderwijs. Aan de basis staan van de ontwikkeling van kinderen. Kinderen zien groeien en ze daarmee helpen. Dat is toch het mooiste wat er is. Sinds anderhalf jaar werk ik op het Element. Een leuke, gezellige en kleine school waar ik me erg thuis voel. Zelf heb ik ook altijd op een kleine basisschool gezeten en dat vond ik als kind altijd erg prettig. Iedereen kent elkaar en zorgt voor elkaar. In mijn vrije tijd hou ik van wandelen, fotograferen en lezen.
Graag wil ik mijzelf aan jullie voorstellen. Mijn naam is Jacqueline Eggink en ik woon in Havelte, met mijn man en honden. Al vanaf de start in 1990 ben ik werkzaam geweest op deze Montessorischool. In drie verschillende gebouwen en met een heleboel collega’s en leerlingen in verschillende bouwen mag ik wel zeggen dat de Montessorischool de belangrijkste factor in mijn werkzame leven is geweest en nu dus weer na zes jaar is geworden.Sinds januari 2024 werk ik weer in de bovenbouw. Mijn hobby’s zijn wandelen met de honden, tuinieren, interieurstyling en binnenhuisarchitectuur. En daarnaast natuurlijk veel leuke dingen doen met onze kinderen en kleinkinderen.
Roy Groote is mijn naam, 38 jaar, geboren en getogen in Hoogeveen. Sinds begin 2020 werkzaam in het onderwijs. Hiervoor verschillende dingen in andere takken van sport gedaan. Maar nu echt op mijn plek als meester. Elke dag mogen werken met kinderen, aan hun ontwikkeling, ieder op zijn of haar eigen manier, vind ik geweldig. Dankbaar dat ik onderdeel mag zijn van deze processen. Het is voor mij belangrijk dat een kind gezien wordt vanuit zijn of haar talent. Niet om wat het kind nu al kan, maar wat de potentie is. Een goede sfeer, respectvol met elkaar leren omgaan en veiligheid in de klas en op school, zijn voor mij belangrijke pijlers. Je mag zijn zoals je bent en dat is goed, wil ik iedere dag aan de kinderen meegeven.
Ik woon samen met mijn man en twee dochters in Pesse. Ik ben geboren en getogen in Limburg, maar woon al meer dan 17 jaar in Pesse. Mijn functie op de Montessorischool Het Element is intern begeleider zijn op de donderdag. Deze dag ben ik bezig met het coördineren van de zorg, doe ik groepsbezoeken, heb contacten met ouders en leerlingen en bewaak ik de doorgaande lijn van de zorg binnen de school. In mijn basisschooltijd was ik een verlegen leerling die vaak een rood hoofd kreeg als de meester en/of juf mij een beurt gaf. Ik had het niet altijd makkelijk met leren en de kinderen waren ook niet altijd even aardig voor mij, aangezien ik ook als kind wat stevig was. Nu als volwassenen heb ik mij kunnen ontwikkelen tot een enthousiaste, zelfverzekerde vrouw die vooral met veel passie in het onderwijs werkt.
Mijn naam is Adinda Kaelen. Ik woon net buiten Hoogeveen naast mijn ouders op de boerderij waar ik ook ben opgegroeid. De afgelopen jaren heb ik veel gereisd. Indonesië wilde ik graag eens wat van zien, omdat mijn moeder er geboren is (vandaar mijn Indonesische naam). InZuid-Amerika (Ecuador en Peru) wonen 2 van mijn zusjes en ik heb een tijdje in Ecuador gewoond, omdat ik geniet van de cultuur en de mensen. Toen ik een paar dagen terug was, viel ik in op de Montessorischool en ben ik gebleven.Montessori is een manier van onderwijs waar ik me heel prettig bij voel. Er wordt op een fijne manier naar de kinderen gekeken. De sfeer in de groepen is goed waardoor je de beste basis krijgt om te kunnen leren en groeien in zelfstandigheid. Van mijn eigen basisschool tijd kan ik me vooral de geschiedenisverhalen van mijn meester uit groep 6 herinneren. Hij kon het zo vertellen alsof het voelde dat je erbij was.Taal en schrijven vond ik leuk en in mijn rapport stond dat ik mijn werk graag versierde. Tja, mijn werkhouding en concentratie waren niet altijd optimaal, maar het is best wel goed gekomen vind ik zelf.
“Later word ik juf!” Als kleuter wist ik het al. Mijn hart ligt bij het jonge kind — bij zingende kleuters, verwondering in de kring en de magie van spelend leren. Elke ochtend begint met blije gezichtjes en eindigt met verwondering. Spel is de motor van ontwikkeling. Daarom denk ik in thema’s, inrichting en motivatie: wat nodigt uit tot ontdekken? Binnen het Montessorionderwijs draait alles om begrijpen wáárom je iets doet. Zo groeit de motivatie van binnenuit en nemen kinderen zelf de regie over hun leerproces. Prachtig is ook de rol van kinderen als begeleiders van elkaar. Oudere kleuters helpen nieuwkomers met ritsen en routes. Grotere kinderen ondersteunen bij de lesstof. Die interactie vraagt empathie en geeft zelfvertrouwen — een leerproces voor beide kanten. Elke dag opnieuw ben ik dankbaar dat ik daar deel van mag uitmaken.
Het team van Montessorischool Het Element:
Directie: Jannet Ensing
Intern begeleider:Tamara Broeksmit
Onderwijsassistente:Fiona Hagedoorn
Leerkracht onderbouw: Marijke Kuilder-Kruidhof ( ma ) & Petronella Profijt ( di / woe / do / vrij )
Leerkracht middenbouw: Kirsten van Sister(ma / di / woe ) &Adinda Kaelen( do / vrij )
Leerkracht bovenbouw:Roy Groote( ma / do / vrij ) &Jacqueline Eggink(di / wo )
Vakleerkracht bewegingsonderwijs:Marieke de Groote